Går jag upp i vikt nu?

Jag har sovit dåligt i natt. Har legat och vridit och vänt på mig i stort sett hela natten och när jag vaknade i morse kändes halsen tjock. Panik! Jag som skulle träna ikväll! Hela dagen har jag inbillat mig att kroppen har växt och blivit större, att jag ser ut som en padda bara för att jag inte orkar träna. Känner ni igen er?

Det är en hemsk känsla och jag strider mot den varje dag. Jag har i alla fall ätit "duktigt" idag och min terapuet skulle ha klappat mig på axeln och sagt: "Bra jobbat!" Trots det är jag inte nöjd. Djävulen på min axel dunkar mig i huvudet och säger att jag ska äta mindre de dagar jag inte tränar. Att jag måste göra mig förtjänt av maten. Jag vill skrika tillbaka att den har fel, att han den ska försvinna ur mitt liv. Men jag förlorar. Idag igen. Jag får ta nya tag imorgon.


Kommentarer
Postat av: Wilma

OM jag känner igen mig! Skulle lika gärna kunna vara mig och mina tankar du beskriver. Varför kan vi inte bara äta som alla andra?



Tycker ändå det låter som om du kommit långt. Var inte för hård mot dig själv! (Lätt att säga, men svårare i verkligheten...) Kram

2010-03-29 @ 23:51:24
URL: http://friskochfri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0